Na jakie pytania daje odpowiedź audyt sprzedażowy:
- Czy niezadowalające wyniki sprzedaży są wynikiem niskiej efektywności działu sprzedaży czy też innych okoliczności? Jakich?
- W jaki sposób efektywniej wykorzystać pracę handlowców?
- Jaka jest skuteczność pozyskiwania klientów?
- Czy rynki docelowe są prawidłowo wyznaczane i penetrowane?
- W jakim stopniu pracą sprzedawców rządzi przypadek?
- Czy handlowcy potrafią precyzyjnie opisać oczekiwania klienta i skupić się na nich zapewniając należytą obsługę?
- W jaki sposób dochodzimy do porozumienia z klientami?
- Jak handlowcy radzą sobie z obiekcjami i pytaniami klientów?
- Czy tzw. kompetencje miękkie handlowców są ich atutem czy przeszkodą w skutecznej pracy?
- Czy system motywacyjny i ścieżka rozwoju handlowców działa efektywnie?
- Czy handlowcy patrzą na klienta przez pryzmat długofalowej współpracy?
- Jakiego rodzaju wsparcia potrzebują handlowcy?
Jeśli czujesz że proces sprzedaży w Twojej firmie mógłby być realizowany na wyższym poziomie – nasza usługa jest dla Ciebie!
W ramach audytu przeprowadzamy analizę efektywności przeprowadzanych przez przedsiębiorstwo działań sprzedażowych:
- Dostosowanie faz procesu sprzedaży do cyklu zakupowego klienta wraz ze wskazaniem proponowanych zmian;
- Ocenę dostosowania systemu CRM do procesu sprzedaży oraz sugestie co do sposobu jego dalszego dopasowywania do potrzeb firmy;
- Ocena pracy sprzedawców (także w ich codziennym środowisku pracy, podczas spotkań handlowych, telefonowania do klientów, budowania bazy klientów) oraz ocena ich kompetencji;
- Ocenę efektywności przyjętej strategii marketingowej.
Analiza przeprowadzana przez osobę niepowiązaną w żaden sposób z przedsiębiorstwem ujawnia wiele nieprawidłowości, które pozostawały niewidoczne dla zarządu firmy.
Grzegorz Kawałek
tel. 604 938 901
grzegorz.kawalek@phin.pl