Audyt działów sprzedaży

Na jakie pytania daje odpowiedź audyt sprzedażowy:

  • Czy niezadowalające wyniki sprzedaży są wynikiem niskiej efektywności działu sprzedaży czy też innych okoliczności? Jakich?
  • W jaki sposób efektywniej wykorzystać pracę handlowców?
  • Jaka jest skuteczność pozyskiwania klientów?
  • Czy rynki docelowe są prawidłowo wyznaczane i penetrowane?
  • W jakim stopniu pracą sprzedawców rządzi przypadek?
  • Czy handlowcy potrafią precyzyjnie opisać oczekiwania klienta i skupić się na nich zapewniając należytą obsługę?
  • W jaki sposób dochodzimy do porozumienia z klientami?
  • Jak handlowcy radzą sobie z obiekcjami i pytaniami klientów?
  • Czy tzw. kompetencje miękkie handlowców są ich atutem czy przeszkodą w skutecznej pracy?
  • Czy system motywacyjny i ścieżka rozwoju handlowców działa efektywnie?
  • Czy handlowcy patrzą na klienta przez pryzmat długofalowej współpracy?
  • Jakiego rodzaju wsparcia potrzebują handlowcy?

Jeśli czujesz że proces sprzedaży w Twojej firmie mógłby być realizowany na wyższym poziomie – nasza usługa jest dla Ciebie!

W ramach audytu przeprowadzamy analizę efektywności przeprowadzanych przez przedsiębiorstwo działań sprzedażowych:

  • Dostosowanie faz procesu sprzedaży do cyklu zakupowego klienta wraz ze wskazaniem proponowanych zmian;
  • Ocenę dostosowania systemu CRM do procesu sprzedaży oraz sugestie co do sposobu jego dalszego dopasowywania do potrzeb firmy;
  • Ocena pracy sprzedawców (także w ich codziennym środowisku pracy, podczas spotkań handlowych, telefonowania do klientów, budowania bazy klientów) oraz ocena ich kompetencji;
  • Ocenę efektywności przyjętej strategii marketingowej.

Analiza przeprowadzana przez osobę niepowiązaną w żaden sposób z przedsiębiorstwem ujawnia wiele nieprawidłowości, które pozostawały niewidoczne dla zarządu firmy.

Grzegorz Kawałek
tel. 604 938 901
grzegorz.kawalek@phin.pl